zaterdag 15 januari 2022

π•΅π–Šπ–“π–Žπ–“π–Š’π–˜ π•Έπ–Žπ–“π–‰π–‹π–šπ–‘ 𝕬𝖗𝖙 - Bewaar mapje met Envelope stans mal - SL-GR-CD89

 Een poosje terug liet ik jullie een mapje zien om mijn losse plaatjes van de JMA New Awakening Collectie in te bewaren. Hierin bewaar ik ze op kleur zodat ik makkelijk bijpassende plaatjes bij mijn creatie terug kan vinden. Uiteraard moest er ook een mapje komen voor de JMA Warm&Cozy collectie!


De basis van dit mapje heb ik gemaakt van ‘Cutting Die Envelop and cardshape Grunge - SL-GR-CD89’.

Dit is eigenlijk een enveloppe mal, maar door een brede strook van 3 cm aan de bovenkant (tussen de achterkant van de enveloppe en de klep) en aan de onderkant (tussen de achterkant en de voorkant) te plakken, krijg je een diepere enveloppe en ontstaat er een mapje.


In het mapje heb ik een binding gemaakt, net zoals bij een mini album, maar in plaats van pagina’s in de binding te plakken, heb ik er 5 uitgestanste enveloppen van dezelfde stansmal op geplakt. De enveloppen heb ik aan de onderkant open gelaten zodat je ze over de binding heen kunt schuiven en vastplakken. Zo is de binding ook netjes weggewerkt. 


De leuke inkt randjes langs mijn enveloppen heb ik gemaakt met een border stans uit de ‘Essentials Collection stansmalset - JMA-ES-CD94 - Decorative borders’. 

Ik heb hiervoor de voorkant van de enveloppe nog een keer extra uitgestanst uit stevig Kraft en met de border stans de randen eraan gemaakt.

De border rand zul je bovenaan, vanuit het midden, even twee keer moeten stansen omdat de enveloppe langer is dan de randmal.

Nu kon ik het als een sjabloon (bovenaan op de foto) gebruiken door hem op mijn ‘echte’ enveloppe te leggen en hier met een blending brush inkt, in een ronddraaiende beweging, doorheen te wrijven.

Ik heb hiervoor Distress Ink – Aged Mahogany gebruikt, maar dit kan natuurlijk met iedere gewenste inkt/kleur.


Het mapje is bekleed met Scrappapier 30,5 x 30,5 cm - JMA-WAC-SCRAP74 met daaronder zelfgemaakt achtergrond papier.

 Voor het achtergrondpapier heb ik Distress Ink  - Rusty Hinge met een blending brush zachtjes aangebracht op Paint On – Naturel. Daarna gesjabloneerd met Mask Stencils Baroque Glass -JMA-WAC-MASK55, Ornamental Leaves - JMA-WAC-MASK56 en Arabesque Arch - JMA-WAC-MASK57 met de Rusty Hinge, maar nu iets harder gedrukt. 


Met een blending tool en Brilliance inkt – Moonlight White zachtjes een witte waas over het geheel aangebracht , deels door het mask stencil en deels rechtstreeks op de achtergrond. De randjes heb ik beΓ―nkt met Distress Oxide – Aged Mahogony.

Daarna heb ik er de mooie randen aan gemaakt dezelfde border stansmal ‘JMA-ES-CD94 - Decorative borders’ voor op de voorkant en de klep.

De enveloppe sluit met een wax draad die je om rondjes draait. De rondjes heb ik vastgemaakt met splitpennen. 

Als het mapje nog vrij leeg is, valt de voorkant naar binnen en krijg je het waxkoord moeilijker om het onderste rondje. Dit heb ik opgelost door op de klep en en de voorkant magneetjes tussen het designpapier te plakken. Hierdoor ‘trekt’ de voorkant zich vanzelf op de goede plek.

Op de voorkant van het mapje heb ik de leuke mini notitie blaadjes verwerkt uit de stansmalset ‘Musical elements & torn notes – JMA-NA-CD21’.

Daaronder een paar bloemen uit de stansmal set ‘Long Flowers Essentials nr.107 SL-ES-CD107’. Deze heb ik gestanst uit aquarel papier en een kleurtje gegeven met Distress Oxide – Aged Mahogany en Rusty Hinge. 


Op de klep heb ik het leuke vlindertje uit de set ‘Stansmal 05 Bloemen/Vlinders - STENCILJMA05’ geplakt. Deze heb ik gestanst uit een stukje van het achtergrond papier wat ik nog over had. In het midden nog een beetje bewerkt met Distress Oxide – Aged Mahogony. Ik heb de basis van de vlinder,  zonder de openingen, (deze mal van alleen de omtrek van de vlinder zit ook bij deze set) gestanst uit Mica en achter het vlindertje geplakt met kleine strookjes dubbelzijdig tape.  Zo is het vlindertje minder kwetsbaar.

Naast de vlinder de leuke tekst strip ‘Love Air Mail’ verwerkt. Deze heb ik ook gestanst uit een restje achtergrond papier met de Stansmalset uit de Grunge Collection – SL-GR-CD27’. 



Bedankt voor het kijken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten