maandag 12 februari 2024

Paraplu met Wild Flower 1

 Vandaag staat mijn allereerste BlogPost op het ECD Blog! Graag laat ik jullie mijn paraplu vol met bloemen zien en leg ik uit hoe ik deze gemaakt heb.
Met de Sidekick Essentials 12 – Scallop Insert – 1834 heb ik de basis van deze paraplu gemaakt, gestanst uit ECD Patterned Cardstock Paper – C019. 
Met behulp van een rilbord heb ik hier rillijnen in gemaakt. Het eerste en laatste boogje heb ik overgeslagen.


Daarna heb ik de gerilde lijnen beïnkt.



De eerste en laatste twee boogjes vouw je naar achteren. Het ziet er dan zo uit.


Hierin heb ik een stukje designpapier geplakt. Dit is het patroontje:



De rillijnen vouw je nu om en om als een dal- en bergbouw.



Van oasis heb ik een stukje gesneden voor in de ‘paraplu’. Hierin kun je later de gemaakte bloemen steken.


Dat ziet er dan zo uit. De oasis heb ik er met een lijmpistool ingeplakt.


Daarna ben ik bloemen van foam gaan maken met ECD Wild Flower 1 - 2096.


In de bloemen heb ik met de ECD Flower Centers stamps CS330 het hart van de bloem gestempeld en daar meeldraden in gemaakt.



Aan de bloemen heb ik met ijzerdraad en bloembinderstape stengels gemaakt, zodat ik ze in de oasis kan steken.
Ook achter de blaadjes (van groen cardstock) heb ik ijzerdraad geplakt.
De bloemen en blaadjes zijn nu in de oasis te steken en in de gewenste vorm te buigen.



Ik heb een lange satéprikker door de oasis en de punt van de paraplu gestoken. Deze heb ik met een Copic Marker groen gemaakt. Deze vormt dan de punt van de paraplu.
Voor een mooie afwerking heb ik nog een zilveren rondje (van sieraden maken) en een klein groen bloemetje op de satéprikker geregen.


Bovenaan de paraplu, waar het rechte eind van de satéprikker uitsteekt, heb ik met de muzieknoot uit de ECD 1985 Library Pocket Filler Cards set een ‘handgreep’ gemaakt.
Als de satéprikker te groot is, kun je dit met een tangetje inkorten.

Op de handgreep heb ik de mooie strik verwerkt uit de ECD Frames and Elements – 2101 set met hierin een brad.



Tot slot heb ik de paraplu in een lijstje verwerkt, gemaakt met de ECD Shadow Box Frames 1958.


Hieronder vind je de gebruikte producten op een rijtje. 

 Als je mijn link gebruikt krijg 10% korting op alle producten op de Elizabeth Craft Design website: https://ecraftdesigns.eu/JOLANDAMEURSEN

Of gebruik de kortingcode JOLANDAMEURSEN in je shopping bag op https://ecraftdesigns.eu of https://ecraftdesigns.com

- ECD Wild Flower 1 - 2096
- ECD Scallop Insert - 1834
- ECD Frames and Elements-  2101
- ECD Shadow Box Frames 
- 1958
- ECD Patterned Cardstock Paper - C019
- ECD Flower Centers stamps - CS330

Overige materialen:
inkt, gekleurd cardstock, oasis, parel splitpen en sisal.

Bedankt voor het kijken!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten