vrijdag 23 maart 2018

Voorkant Disc Bounding Journal



Vandaag vast een voorkant gemaakt voor mijn bestelde Planner Punch Board met inserts voor een Disc Bound album. Je weet wel, zo’n album waar je de bladen uit kan ritsen zodat je niet de angst heb dat een pagina mislukt in je album, want als de pagina niet naar mijn zin is doe je hem er gewoon niet in terug!
Daarbij kun je je pagina bijv. ook op de Gelliplate leggen, met inkt sprayen zonder dat de rest mee gesprayd wordt, of in je stempelhulp leggen, wat met een vast album niet kan.
Ik heb er voor gekozen om het punch board te kopen en niet een kant en klaar disc bound album zodat ik zelf kan bepalen wat voor soort en maat papier ik er in wil.
In dit geval heb ik een pagina gesneden (15x15) van Mixed Media papier voor mijn achtergrond met de Distress Oxides.     
De vlinder is van Studio Light en heb ik gekleurd met de Oxides.
De rondjes heb ik gemaakt met een ink blending tool met dezelfde kleuren Oxide.

De tekst is van internet en heb ik geprint op een stukje met Distress Oxide bewerkt aquarel papier.
Daarna nog wat her en der gestempeld en een doodle randje getekend en wat vlakjes opgevuld met een witte Posca Pen.                      

Mocht je interesse hebben, ik vond hier erg leuke/nuttige informatie over verschillende soorten Disc Bounding:






Je kunt zelfs de discs een persoonlijk tintje geven! 






Gebruikte materialen:

  • WaterArt Aquarel papier
  • Distress Oxide Worn Lipstick - Cracked Pistachio - Gathered Twigs
  • Studio Light Stamps Mixed Media nr.217
  • DarkroomDoor texture stamp DDTS004 Dots
  • Stempel Cirkels merk onbekend
  • Posca Pen white

Geen opmerkingen:

Een reactie posten