zaterdag 24 juli 2021

π•΅π–Šπ–“π–Žπ–“π–Š’π–˜ π•Έπ–Žπ–“π–‰π–‹π–šπ–‘ 𝕬𝖗𝖙 - Cover van ijsstokjes met Rice Paper

W.I.P. Voor een nieuw Traveler’s Notebook waar ik mee bezig is heb ik een cover gemaakt van ijsstokjes met daarop het mooie ricepaper JMA-NA-RICE10 (op de voorkant) en JMA-NA-RICE03 (op de achterkant).

Ik heb hiervoor ijsstokjes naast elkaar gelegd en aan elkaar geplakt met breed papier tape. Dit wordt de achterkant die ik later op chipboard gelijmd heb met Tacky glue.
De voorkant van de stokjes heb ik met gesso wit gemaakt zodat de kleuren van het ricepaper mooier uitkomen. Toen de gesso droog was heb ik het ricepaper er opgeplakt met gel medium.
Nadat dit droog was heb ik de overstekende randjes met een nagelvijl rond de ijsstokjes weg gevijld. Daarna de randjes bewerkt met Brilliance Archival Inkt – Galaxy Gold.

Op de voorkant heb ik met het mooie ‘jma product of the month’ mask stencil (MASKJMA08) de mooie swirls gemaakt met de Galaxy Gold inkt.

Omdat ik naast een notebook ook 10x15 cm foto’s kwijt wil in het album en de ijsstokjes daarvoor te smal zijn, heb ik het chipboard iets breder gesneden. Dit heb ik netjes afgewerkt met een strook design paper (JMA-NA-SCRAP40). Hierop heb ik de mooie hartjes rand stansmal – SL-PES-CD06 geplakt die ik uitgesneden heb uit kraft en daarna bewerkt met de Galaxy Gold.



Op de rug van het album heb ik op dezelfde manier met een randpons een mooie sierrand gemaakt.


Het kreukellint om het album te sluiten was wit en heb ik op kleur gebracht met Distress Oxide Rustic Wilderness. Het lint heb ik tussen de ijsstokjes en het chipboard gelijmd.
Voor de leuke uiteinden aan het lint heb ik ricepaper op wit aquarel papier geplakt met gel medium. Toen dit droog was heb ik er rondjes uit geponst waartussen ik de uiteindes van het lint tussen geplakt heb.


Bedankt voor het kijken!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten