zaterdag 18 september 2021

π•΅π–Šπ–“π–Žπ–“π–Š’π–˜ π•Έπ–Žπ–“π–‰π–‹π–šπ–‘ 𝕬𝖗𝖙 -Cinch Mini Album Standaard

Laatst zag ik op de FB pagina van Corrine Reijngoudt haar leuke cinch mini album, met de kleine kaartjes uit het Mixed Paper Pad Elements & vellum JMA-NA-MPP02 en ik was gelijk verkocht!
Het leek mij wel leuk als ik hem op mijn bureau neer zou kunnen zetten, dus heb ik er een standaard voor gemaakt.


De eerste pagina heb ik gemaakt met de Memory Dex stansmallen JMA-NA-CD20.
Hierop heb ik zo’n leuk kaartje die ik al noemde, uit paperpad JMA-NA-MPP02 geplakt die ik met het kleinste deel van de mal uit gestanst heb.

Ik had eerst in mijn hoofd om het zwart (de opwerking) tot net onder de gaatjes te maken, maar vond het toch mooier om het tot bovenaan door te laten lopen. Omdat ik toen een stukje tekortkwam heb ik er een zwart strookje tegenaan geplakt en van Kraft een randje over de naad heen geplakt die ik gestanst heb met de Slimline Envelope stansmall SL-ES-CD36.

De tekst komt uit het Sticker Pad Black/kraft quotes/letters JMA-NA-STIC01.


De bloem had ik nog over van mijn Hexagon Gift Box, en heb hier wat blaadjes en de leuke swirls onder gemaakt die ook bij de Memorydex mal JMA-NA-CD20 zitten.


De standaard is gemaakt van 2 mm chipboard. Ik heb een foto en een patroon bijgevoegd met de maten, voor als iemand het leuk vind om hem ook te maken.




Ik heb de standaard in elkaar gezet met lijm en daarna afgewerkt met afplaktape, net als ik bij mini albums doe. Neem eens een kijkje bij op het gave YouTube kanaal van Papercrafting With Paul, met name deze video: https://www.youtube.com/watch?v=i800THIFv6M&t=467s Hij legt hier heel duidelijk uit hoe dit werkt. Het zwarte construction tape wat hij gebruikt heb ik in Nederland nog niet kunnen vinden, daarom gebruik ik afplaktape en kleur ik het met een zwarte viltstift zodat je mooie afgewerkte randen krijgt. Het makkelijkste werkt dat met een stift met beitelpunt.
Daarna heb ik hem beplakt met designpapier uit het Paperpad JMA-NA-PP02.

Ik heb verschillende maten pagina’s gemaakt, in zwart en Kraft, zoals 12,5 x 14 cm en 10 x 13 cm. Behalve rechte pagina’s vond ik het ook leuk om een aantal pagina’s verschillende randen/vormen te geven. Ik heb foto’s bijgevoegd met daarop de mallen die ik daarvoor gebruikt heb.




Ik heb de cinch spiraal nog niet helemaal gesloten zodat ik er nog meer pagina’s bij kan doen als ik wil. Daarna kan hij nog makkelijk onder de cinch gelegd worden (ondanks de vorm van de standaard) om hem helemaal dicht te knijpen.

Bedankt voor het kijken!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten