zaterdag 11 september 2021

π•΅π–Šπ–“π–Žπ–“π–Š’π–˜ π•Έπ–Žπ–“π–‰π–‹π–šπ–‘ 𝕬𝖗𝖙 -Hexagon Shape Box

 Vandaag heb ik deze Hexagon Shape Gift Box om aan jullie te showen, gemaakt van bruin linnenkarton met een opwerking van Rice Paper JMA-NA-RICE01 wat ik eerst op aquarel papier geplakt heb. Ik heb hier twee vellen voor gebruikt omdat de omtrek breder is dan het A4 Rice Paper.

Met de leuke bloemen/takjes stempelset JMA-NA-STAMP21 heb ik met Distress Oxide – Rustic Wilderness en Evergreen Bough hier en daar wat gestempeld. Verder nog een paar muzieknootjes (stempel JMA-NA-STAMP1) met Brilliance - Galaxy Gold maar die zijn op de foto niet goed te zien.

Met een distress tool heb ik de randjes van het Rice Paper wat ruwer gemaakt.

De ontwerpster van de box heeft alleen de rechthoeken met designpapier opgewerkt, maar ik vond het leuk om ook de driehoekjes bovenaan met het Rice Paper op te werken. Je zou zelfs nog de andere vlakjes erboven ook kunnen doen.

De bloementoef heb ik gemaakt met Elizabeth Craft Design - The Paper Flower Collection - Florals 13 (1874) en Florals 5 (1841) gestanst uit Soft Finish Cardstock 

 

Ik heb de bloemen gekleurd met verschillende soorten inkt, zoals Premium Dye Ink in de kleuren Sahara en Olive, Distress ink – Broken China en Distress Oxide – Evergreen Bough.

Achter de bloementoef heb ik de super gave doily gemaakt (STENCILSL385) van hetzelfde linnenkarton.

De witte spiraaltjes die er ook tussen zitten heb ik gemaakt van de afgeknipte ijzerdraadjes van de flower buds. Deze heb ik om een haaknaald gewikkeld, er af geschoven en hem iets uit elkaar getrokken.

Op de achterkant heb ik een dubbel label gehangen. Deze komt uit de stansmalset STENCILSL349. Het label is bevestigd met een splitpen door de box heen zodat je het label open kunt schuiven. 


De splitpen heb ik verborgen met een klein bloemetje met daaronder ook een stukje van de doily STENCILSL385. 


Op het achterste labeltje heb ik met de stempel uit de Stamp en Die cut set BASICSDC52 notitielijntjes gestempeld zodat je er een boodschap voor de ontvanger op kunt schrijven.

De box sluit met een lint, die door de gaatjes in het bovendeel geregen wordt. Het lint is een stukje wit kreukellint wat ik op kleur gebracht heb met Distress Oxide – Broken China.

Als je het lint aantrekt sluit je de box en vouwt hij zich vanzelf in de leuke, soort sneeuwvlok achtige, vorm. 


De ontvanger kan de box heel makkelijk openen door de strik los te maken en de bovenkant open te vouwen.

De box is ongeveer 18 cm hoog en 12 cm in doorsnee, dus je kunt er nog best een aardig groot cadeautje in kwijt.

Soms kom je echt juweeltjes van blogs tegen, zoals deze waar ik dit patroon van de Hexagon Shape Box vandaan heb: https://intatwynedesigns.co.uk/video-tutorials

Er staat echt een schat aan mooie (gratis!) patronen met video tutorials!

En omdat jullie vaak vragen of ik ergens een patroon van heb (mooi compliment πŸ€—) vermeld ik het hier even.

Bedankt voor het kijken!

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten