zaterdag 25 september 2021

π•΅π–Šπ–“π–Žπ–“π–Š’π–˜ π•Έπ–Žπ–“π–‰π–‹π–šπ–‘ 𝕬𝖗𝖙 - Planner pagina’s 3 en 4

Voor mijn zelfgemaakte planner met schudvoorkant, heb ik weer twee nieuwe pagina’s gemaakt.
De pagina’s zijn gemaakt van Kraft en het mooie scrappapier JMA Scrap Bridge & vintage notes New Awakening JMA-NA-SCRAP34.
De linker pagina is gestanst met de Stansmal – Planner Collection – STENCILSL349. Omdat het een randmal stans is, heeft hij geen kleiner maatje voor designpapier. Maar dit kun je maken door de mal nogmaals uit te stansen, (nu uit designpapier) en van de drie rechte kanten een paar mm af te snijden. Zo zie je toch een mooi matlaagje van het Kraft er omheen.


Om het insteekvak te maken heb ik de mal nog een keer van hetzelfde designpapier uit een nieuw scrapvel gestanst, maar nu een deel langs het plaatje van het boekje weggeknipt. Zo loopt het patroon mooi door. Deze heb ik daarna aan drie kanten op de andere pagina vastgeplakt, zodat je een vakje krijgt waar je iets achter kunt steken.
In het vakje heb ik een fotoboekje gestopt, gemaakt met de Instant film photo frames stansmal set SL-ES-CD13. Hierop heb ik een van de leuke kleine rechthoekige plaatjes uit het JMA Mixed Paper Pad Elements & vellum – JMA-NA-MPP02 geplakt.


Het fotoboekje zit in elkaar met een stukje wax koord. De uiteindes van de koortjes heb ik tussen twee geponste rondjes geplakt voor een leuke en nette afwerking. Achter het fotoboekje zit ook nog een foto mat.
De rechter pagina heb ik gemaakt met een van de randen uit de SL Stansmal set Borders page – SL-PES-CD06. Hierop heb ik op dezelfde manier een matlaag gemaakt als op de linker pagina.
Voor het insteek vak heb ik dezelfde mal gebruikt, maar deze nu minder breed gesneden, en aan de drie rechte kanten vastgeplakt op de pagina.
Ook hier heb ik ervoor gezorgd dat het patroon op het design papier doorloopt.

Op een dubbelgevouwen stukje off white cardstock heb ik een plaatje uit hetzelfde Mixed Media Paper pad – JMA-NA-MPP02 geplakt en beide hoekjes afgerond met een afrond pons. Het handigste is dan een pons die meerdere maten hoekjes ponst, zodat je het plaatje een kleiner afgerond hoekje kunt geven dan het Cardstock, zodat het mooi op elkaar past.
Alle randen van het designpapier zijn afgewerkt met Distress Ink – Vintage Photo.


Omdat ik het insteekvak er bovenop gemaakt heb, zijn de gaatjes die netjes mee gestanst worden voor je ringband, weer weg. Deze heb ik er even opnieuw in gemaakt met een Crop-a-dile. Tot slot de gaatjes nog afgewerkt met kleine re-inforcers en mijn pagina’s waren klaar!

Bedankt voor het kijken!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten