zaterdag 16 oktober 2021

π•΅π–Šπ–“π–Žπ–“π–Š’π–˜ π•Έπ–Žπ–“π–‰π–‹π–šπ–‘ 𝕬𝖗𝖙 - Harmonica bewaar enveloppe

 Soms heb ik een hoop plaatjes losliggen uit de Die Cut boekjes, omdat ik niet altijd alle plaatjes gelijk gebruik die ik uit de boekjes haal. Daar heb ik nu een mooi mapje voor gemaakt. Hierin bewaar ik ze op kleur zodat ik makkelijk bijpassende plaatjes bij mijn creatie terug kan vinden.

De basis van het mapje is gemaakt van canvas (Papermania - 8 x 8'' Canvas Squares) gelijmd op Kraft-Tex White. Van het canvas heb ik de randen uitgerafeld.
Op het canvas heb ik stukken van het Scrappapier JMA-NA-SCRAP33 genaaid met de naaimachine.

Aan de voorkant heb ik nog een stukje gescheurd Corrugated Cardboard onder het scrappapier geplakt.


Linksonder heb ik het mapje versierd, opgebouwd met: een stukje Corrugated Cardboard, daarop een reepje canvas waar ik met Archival – Cornflower Blue inkt met mask stencil JMA-ES-MASK40 een tekst gemaakt heb. Deze heb ik er als lintje eronder geplakt.

De takjes zijn gemaakt met stansmal STENCILWC325 en gestanst uit Scrapvel JMA-NA-SCRAP36.
Plaatje van de postcard komt uit het Die cut boekje JMA-NA-DCB01. De vlinder (uit een ouder JMA Die Cut boekje) heb ik ook op een stukje Kraft Tex white geplakt en uitgeknipt zodat hij wat minder kwetsbaar is. Op het lijfje heb ik een paar kraaltjes genaaid.



Op de klep en de achterkant van het mapje ook strookjes canvas met daarop tekst met hetzelfde mask stencil met Distress Oxide – Walnut Stain (voorkant) en Archival – Cornflower Blue (achterkant).
Verder nog versierd met stukjes kant. De sluiting zijn twee rondjes uit kraft en Scrapvel JMA-NA-SCRAP36 die met een splitpen zijn vastgemaakt. Hier omheen wikkel je dan een stukje waxkoord.
Daarna de binnenkant van het mapje afgewerkt met Scrapvel JMA-NA-SCRAP39.


In de binnenkant heb ik 3 dubbelgevouwen cadeau zakjes geplakt. Deze zakjes zitten alleen in het midden met een strookje dubbelzijdig tape aan elkaar vast zodat je een harmonica krijgt. Zo heb je zes vakjes om plaatjes in te bewaren.


Door de combinatie van het canvas en de Kraft-Tex is het een mooi stevig maar toch soepel mapje geworden.

Bedankt voor het kijken!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten