zaterdag 9 oktober 2021

π•΅π–Šπ–“π–Žπ–“π–Š’π–˜ π•Έπ–Žπ–“π–‰π–‹π–šπ–‘ 𝕬𝖗𝖙 - Kraft-Tex Rice Paper mapje

Voor dit kleine mapje voor in mijn handtas (zodat ik op een wat leukere manier wat medicijnen mee kan nemen), heb ik de mooie Stencil Journal - STENCILSL381 gestanst uit Kraft-Tex – White.



Ik heb er smalle naadjes aan geknipt (het mapje zelf is dus iets smaller geworden) die aan de binnenkant aan elkaar gelijmd zitten om het mapje dicht te maken.

Op het Kraft-Tex heb ik met Mod Podge het gave rozen Rice Paper aangebracht.
Op een aantal plekken heb ik daarna nog wat gestempeld met de Swirl stempel JMA-ES-STAMP68 en de Muzieknoten stempel JMA-NA-STAMP18 met Versafine Clair – Nocturne inkt.

Voor de sluiting heb ik een oude knoop onderaan het mapje genaaid en op de klep een stuk elastiek aangebracht met behulp van twee kleine splitpennen. Om dit netjes af te werken heb ik er aan de binnenkant een strook Kraft-Tex overheen geplakt zodat je de pootjes van de splitpennen en het oogje van de knoop niet meer ziet.

Voor dit kleine mapje voor in mijn handtas (zodat ik op een wat leukere manier wat medicijnen mee kan nemen), heb ik de mooie Stencil Journal - STENCILSL381 gestanst uit Kraft-Tex – White.


Toen dit droog was heb ik over het hele mapje nog een laagje Mod Podge aangebracht voor de afwerking.

Daarna het mapje dichtgevouwen en de naadjes aan elkaar gelijmd. Dit heb ik met papierklemmen een nacht laten liggen zodat het goed kon hechten.
Een tip: smeer op de naadjes geen Mod Podge omdat de lijm dan niet goed houdt, zoals bij mij!
πŸ˜‚
Met een kartonnen nagelvijl heb ik het lijmlaagje er weer af gevijld en toen hield het wel.

Tot slot de randjes nog een beetje met een inkt tool en de Versa Fine Clair inkt bewerkt zodat je de witte randjes kwijt bent.

Bedankt voor het kijken!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten