zaterdag 11 december 2021

π•΅π–Šπ–“π–Žπ–“π–Š’π–˜ π•Έπ–Žπ–“π–‰π–‹π–šπ–‘ 𝕬𝖗𝖙 - Mini Album met Journal Stansmalset JMA-ES-CD98

Voor dit mini album heb ik de stansmalset JMA-ES-CD98 gebruikt, in combinatie met Jenine's 'roze' lijn uit een vorige JMA collectie.

Op de voorkant heb ik een frame gemaakt door een iets kleiner vierkant (9,5 x 9,5 cm) te snijden van designpapier uit 'Paperpad PPJMA05' en daar het kleine gekartelde vierkant uit te stansen.

Daar heb ik heb een rand gestempeld met de schattige kleine takjes uit de achtergrond ‘stempelset JMA-ES-STAMP110’  en Distress Oxide -  Picked Raspberry.

De mooie bloemen en vlinder komt uit het Die cut boekje ‘A6STANSBLOKJMA03’.

Omdat ik dit natuurlijk later pas bedacht, heb ik het uitgestanste gekartelde vierkant in het midden op precies dezelfde plek gelegd als waar het uitkwam, voordat ik ging stempelen. Zo blijven de takjes aan de rand waar ik ze wil en niet per ongeluk in het midden.

Met het allerkleinste gekartelde vierkantje uit de Mini Album set heb ik een opening gemaakt, dwars door de omslag heen. Hiertussen heb ik met foamtape en mica een schudvenster gemaakt.

Rechts onderaan de pagina heb ik een pocket gemaakt van roze cardstock met een de vierkante stansen uit de ’JMA-ES-CD96 - Square ornament frames’ door deze in een hoek af te snijden.

Met de stansset ‘Essentials - JMA-ES-CD95 - Mandala pocket’ heb ik er nog een leuke opening in gestanst, met een stukje mica erachter.

In de pocket zit een klein labeltje (Essentials Cutting Die - Oriental Tag - SL-ES-CD104).

Op de rechterpagina heb ik op het designpapier een paar bloemen en takjes geplakt, gemaakt van aquarel papier met stansmalset ‘Floral Twigs -JMA-WAC-CD93’, die ik gekleurd heb met Derwent Graphitint napjes.


Pagina 3 en 4

Op pagina 3 heb ik op dezelfde manier een pocket gemaakt als op de binnenkant omslagpagina, met stans ’JMA-ES-CD96’, maar nu van Kraft.

Ook hier zit een label in gemaakt met de ‘SL-ES-CD104’, maar dan een maatje groter.


Ik heb in het mini album ook nog twee notitie boekjes gemaakt, hiernaast zie je de eerste. 

Hiervoor heb ik uit ‘Paperpad PPJMA07’ een smalle strook gesneden en deze dubbelgevouwen. Daarna heb ik de mal er op gelegd, maar een klein stukje over de vouw heen, zodat deze niet uitgesneden wordt. Daarna heb ik hem door de stansmachine gehaald. 

Omdat het designpapier is en geen dik cardstock, gaat dit er makkelijk dubbel doorheen en is je boekje aan twee kanten gelijk. 

Op de voorkant heb ik ‘Happy Note’ gestempeld met de stempelset ‘Planner Collection - Stamp en Die cut Grunge - BASICSDC52’.



Omdat de binnenkant van het designpapier uit het paperpad wit is, heb ik met Distress Oxide – Picked Raspberry en mask stencils ‘Floral Mandala's JMA-WAC-MASK59’ een motief op aangebracht. Maar je kunt natuurlijk ook een van de scrappapers van 30,5 x 30,5 cm gebruiken, die zijn wel dubbelzijdig. 

Op de computer heb ik een lijntjes document gemaakt en deze dubbelzijdig uitgeprint.

Maar je kunt ook velletjes uit een notitieboekje/schrift hiervoor gebruiken. Ik heb hiervan 6 stroken gesneden en dubbelgevouwen.

Daarna heb ik de stans erbij gepakt waarmee je de twee gaatjes maakte in je ruggetjes, en de gaatjes overgenomen met een potlood op het notitieboekje. Ik had deze met papier klemmetjes even vastgezet zodat de pagina’s niet verschuiven. 

Daarna heb ik met de Crop-a-dile de met potlood getekende rondjes gaatjes gemaakt.

 Het notitieboekje heb ik in het album vastgemaakt door hem met elastiek te binden in de omslag.


Hieronder nog enkele detailfoto’s hoe hij in het mini album zit.



Pagina 4.

Hierop heb ik een vierluikje gemaakt met een rand  uit de stansmal set ‘JMA-ES-CD94 - Decorative borders’ door deze twee keer (naast elkaar) uit te stansen uit een strook Kraft. Daarna heb ik hem als een harmonica in vieren gevouwen. 

Het vierluikje sluit met twee banners uit de stansset ‘Lantern & Label - JMA-WAC-CD92’, met een magneetje.

Als je deze opent zie je een mini pocket, gemaakt met een stans uit dezelfde set als het mini boekje (JMA-ES-CD98).

Hierin zit een labeltje uit de stansmal set ‘Slimline Journal SL-ES-CD101’


Op het vierluikje heb ik afwisselend een foto- en notitieframe gemaakt, met stansmal ‘Instant film photo frames - SL-ES-CD11’.


Pagina 5 en 6.

Pagina 5 heb ik een stukje designpapier geplakt  uit ‘Paperpad PPJMA03’ met het leuke raampje en behoeft verder weinig versiering.


Op pagina 6 zit een pocket gemaakt met stansmalset ‘Mandala pocket JMA-ES-CD95’ samen met het mooie open framewerk. Ook hier zit een label in gemaakt met de SL-ES-CD104’.

 Op het designpapier heb ik nog een paar leuke mandala’s gestempeld met de achtergrond stempelset ‘JMA-ES-STAMP110’ 


Pagina 7 en 8.


Op pagina 7 heb ik op dezelfde manier een pocket gemaakt als op de binnenkant, met stans ’JMA-ES-CD96’, maar nu weer van roze cardstock. Ook hier zit een label in gemaakt met de SL-ES-CD104.
 
Daarnaast zit het tweede notitieboekje. Ook hier heb ik weer ‘Happy Note’ gestempeld met de stempelset ‘Planner Collection - Stamp en Die cut Grunge - BASICSDC52’.


Bij dit notitieboekje heb ik de binnenkant van de omslag versierd met een ander gedeelte van hetzelfde mask stencils ‘Floral Mandala's JMA-WAC-MASK59’ en Distress Oxide -  Picked Raspberry.


Pagina 8.


Hierop heb ik een Belly Band gemaakt door de gestanste gekartelde vierkanten smal af te snijden.

Hierin heb ik een doorkijkje gemaakt door een cirkel uit te stansen, er een stukje mica achter te plakken en daarbovenop een leuke mandala te plakken. Die komt ook uit de stansmalset ‘Mandala pocket JMA-ES-CD95’.

Ik heb ervoor gezorgd dat het designpapier op de belly band doorloopt met het designpapier op de pagina.

Achter de belly Band heb ik een dubbel label geschoven. Deze leuke vorm komt uit de stansmalset ‘Slimline Essentials SL-ES-CD33’.

Ik heb de twee labels aan elkaar gemaakt met een eyelet, waardoor je hem open kunt draaien en op de het onderste label een bijschrift of notitie kunt maken.


Pagina 9 en 10

Op de linker pagina heb ik met het mooie designpapier uit de ‘Paperpad PPJMA03’ het gekartelde vierkant uit gestanst. 

Op de rechter pagina heb ik het designpapier uit gestanst met de stansmalset ‘Square ornament frames JMA-ES-CD96’.

Op beide pagina’s kun je eventueel nog een foto plakken.


Dit is de achterkant van het mini album.

Op het designpapier uit het ‘Paperpad PPJMA05’ heb ik de mooie rozen gestempeld met ‘Clearstamp A6 - STAMPJMA13’ met Distress Oxide -  Picked Raspberry en geΓ«mbossed met clear embossingpoeder.


De rug van het album heb ik afgewerkt met eyelets. Hier zit een roze veter (oude halsketting) doorheen waarmee ik de binding gemaakt heb. Daarbij heb ik dus gelijk de notitieboekjes vastgezet.

En tot slot nog een paar bedels aan het minialbum gehangen voor een leuke afwerking.


Wil je nog meer mogelijkheden zien met dit albumje? Anita van Merode en Jenine Siemerink hebben hier een Facebook Live mee gedaan. Jenine bladert in haar FB Live ook mijn Mini Album door.

Je vindt het filmpje van Anita hier terug op YouTube: 



En hier die van Jenine:

Bedankt voor het kijken!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten