zaterdag 1 januari 2022

π•΅π–Šπ–“π–Žπ–“π–Š’π–˜ π•Έπ–Žπ–“π–‰π–‹π–šπ–‘ 𝕬𝖗𝖙 - Opberg box voor mijn Mini album

Voor mijn Mini Album die jullie de laatste tijd voorbij hebben zien komen, heb ik een bijpassende opberg box gemaakt.


Voor de bovenkant heb ik van chipboard 3 mm dik een frame gesneden. Dit is een mooie dikte om makkelijk schudmateriaal tussen te kunnen plaatsen.

Van een vel designpapier uit het mooie ‘Paperpad 20,5 x 20,5 cm JMA-WAC-PP17’ heb ik twee rechthoeken gesneden: een voor op het frame en een achter het frame. Zo loopt de afbeelding door. 

Uit het frame voor bovenop heb ik dezelfde rechthoek uitgesneden als van het chipboard, maar nu om de bloemen heen zodat het schudmateriaal onder de bloemen doorloopt.

Achter het chipboard frame heb ik een stuk transparant sheet geplakt. Tussen het frame met sheet en de achterste rechthoek komt dan het schudmateriaal. 

Op de hoekjes van de doos heb ik vier Steampunk buttons - Antique Gold Corner gelijmd als afwerking. De doos sluit met een Metal Art - Scrapbook Album sluiting.

Ook hier heb ik het designpapier door laten lopen op de deksel en de bodem.


Als je de Box opent, zie je onderin het mini album zitten die ik jullie eerder heb laten zien.


Onder het mini album zie je een lintje uitsteken.

Hiervoor heb ik een stukje wit lint, gekleurd met de kleur 'Port' van de Derwent Graphitint napjes en gerimpeld op een stukje kant genaaid. Het geheel heb ik in de bodem geplakt zodat je het mini album er makkelijk uit kunt tillen.


In de deksel een zit een mapje ‘geklikt’ met magneetjes die je er uit kan halen. Die laat ik jullie binnenkort zien.  

De deksel en de bodem zitten aan elkaar vast met scharnieren. Zo kun je de box makkelijk open klappen.


Voor de bodem van de box heb ik zelf bijpassend designpapier gemaakt bij de mooie JMA Warm & Cozy collectie, met Mask Stencils. Ik heb hiervoor de Maks stencils ‘Baroque Glass - JMA-WAC-MASK55’ en ‘Floral Mandala's - JMA-WAC-MASK59’ gebruikt en Distress Oxide - Aged Mahogony op Kraft papier. Erg leuk om te doen!

Bedankt weer voor het kijken!

2 opmerkingen: