zaterdag 12 februari 2022

π•΅π–Šπ–“π–Žπ–“π–Š’π–˜ π•Έπ–Žπ–“π–‰π–‹π–šπ–‘ 𝕬𝖗𝖙 - Ringband van een Bamboe placemat met Ricepaper

 Omdat ik graag de kleurkaarten van al mijn kleurmiddelen bij elkaar wilde bewaren, heb ik met een ‘DIY A5 Basis Planner’ een ringband gemaakt.

Dit keer niet met ijsstokjes, maar met een Bamboe placemat! 

Ook hier kun je heel erg leuk het ricepaper op verwerken en zie je nog goed de latjes en stiksels er doorheen.

Ik heb hiervoor twee vellen ricepaper ‘Warm & Cozy -  JMA-WAC-RICE24’ gebruikt.

Ik heb de placemat eerst in de witte gesso gezet. Toen dit droog was heb ik de placemat op maat geknipt met een tuinschaar, (met een beetje stevige gewone schaar gaat het ook) zodat ik een voor- en achterkant en een rugdeel kreeg.

Daarna delen van het ricepaper er op geplakt en verder op kleur gebracht met Cadence Cadence acrylverf - 027 Sedona, 029 Camelot en 1780 Ground Yellow.

Met de stempelsets ‘JMA-NA-STAMP21’ en ‘JMA-ES-STAMP110 her en der wat motiefjes gestempeld met Versafine Clair – Nocturne en Lavinia Elements Dye Ink – Merlot (2e afdruk).

Met Maskstencil JMA-ES-MASK40 en ‘Cadence Dora Perla relief Paste - nr. 10 Diamond’ heb ik wat structuur aangebracht.

De woorden ‘kleurmiddelen’ op de voorkant en de rug heb ik gemaakt met de Kraft sticker letters uit het ‘JMA Sticker Pad - JMA-ES-STIC02’.

Omdat ik de kleur er niet helemaal bij vond passen heb ik ze gekleurd met Copic Marker YR 12 – Loquat.

Op de voorkant heb ik de letters op het mooie label gemaakt uit de stansmalset ‘Lantern & Label - JMA-WAC-CD92’.

Op de rug heb ik hiervoor de ‘pijl’ uit de stansmalset ‘Slimline Journal SL-ES-CD101’ gebruikt. 

Op de achterkant van de ringband heb ik met Maskstencil JMA-ES-MASK41, ook met ‘Cadence Dora Perla relief Paste - nr. 10 Diamond’ heb ik wat structuur aangebracht.


De binnenkant van de ringband heb ik bekleed met Scrappapier 30,5 x 30,5 cm - JMA-WAC-SCRAP75’.

Hierin heb ik per kleurmiddel een tabblad gemaakt zodat het wat overzichtelijker is.


Bedankt voor het kijken!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten