dinsdag 30 mei 2023

Florals 6 van karton bewerkt met Gesso en Wax!

 


Even iets totaal anders (en buiten mijn comfortzone!). Er is zo veel mogelijk met de ECD bloemen en ik vind het leuk om ze iedere keer van andere materialen te maken of op een andere manier te verwerken.
 
Dit keer heb ik de bloemen (Florals 6 – 1842), en zelfs de leuke ECD Layered Bird * 2023 en ECDLarge Doilie - 2019, gestanst uit het karton van Dolce Gusto en cruesli dozen.


De Dollie heb ik 3 x gestanst en met gel medium op elkaar geplakt om wat meer relief in mijn creatie te krijgen. Ook de Layered Bird bestaat uit meerdere lagen.

 De bloemen heb ik na het stansen aan de achterkant natgespoten en met een bol tool vormgegeven. Dit gaat prima, ondanks het feit dat ze uit karton gestanst zijn. Ook de bijbehorende bladeren en ECD Lacey Leaves – 1878 een beetje vorm gegeven.

 Daarna met Super Thick Tacky Glue alles op een stuk karton gelijmd. 



Met Black Gesso heb ik alles zwart gemaakt, zodat ik een goede ondergrond kreeg voor de waxen.


Toen de Gesso droog was, heb ik het met Finnabair Art Alchemy Metallique Wax – Rosé Gold, Old Silver en Rich Copper op kleur gebracht. En dat was wel een dingetje: want ik moest loslaten dat het niet ‘netjes’ werd! Maar vind het toch wel leuk geworden.

 Met de ECD  Shadow Box Frames – 1958 heb ik er tot slot nog een lijstje omheen gemaakt van zwart cardstock die ik ook bewerkt heb met Gesso en dezelfde waxẹn.

  Bedankt voor het kijken!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten